vineri, 23 martie 2012

Simbolurile Reiki

Povestea traditionala spune ca Usui a vazut simbolurile aparand intr-o “bula de lumina”. Simbolurile folosite in sistemul de vindecare Usui sunt parti din practica taoista si budista. Se crede ca Usui, care a avut un trecut in budism, pur si simplu a adaptat budismul obisnuit si alte simboluri cultural-religioase pentru a le folosi in sistemul sau.

Unii maestri nu cred ca simbolurile sunt secrete, dar sunt unii maestri care cred. Persoane care se identifica singuri ca fiind maestri Reiki “traditionali” nu vor arata, in general, simbolurile de gradul II nimanui care nu este acordat la acest nivel. Aceasta este o controversa pentru unii in Reiki. Takata si-a invatat studentii ca simbolurile nu vor fi aratate oricui. Se spune ca lua copiile pe care studentii scriau si le ardea dupa cursuri. Asta era o mare onoare pentru ei. Pentru prima data, simbolurile au aparut intr-o carte in Australia. Apoi au fost aratate in cartea Dianei Stein, “Reiki fundamental”. Decizia de a le arata sau nu este o decizie personala si sunt oameni cu bune intentii in ambele tabere. Ce urmeaza in aceasta sectiune sunt informatii legate de simboluri, adaugarea lor in practicile lui Usui si informatii referitoare la cum sunt ele vazute si folosite in Practica Japoneza.

In practicile vestice “traditionale”, simbolurile sunt “un secret” si “sacre”. In practicile vestice “non-traditionale” nu este neobisnuit sa fie aratate. In Japonia, simbolurile par a fi oarecum comune si s-a observat ca sunt scrise pe tot felul de obiecte publice. Ele sunt si parte din practica traditionala budista si sunt cunoscute de cei care au aceste traditii. Se spune ca in grupul lui Usui, “Usui Reiki Ryoho Gakkai” simbolurile sunt cunoscute dar nu si folosite. De aceea se pare ca sunt multe practici si opinii diferite referitoare la simboluri si diverse linii de Reiki si-au dezvoltat propriile idei referitoare la acest lucru.

Unii predau faptul ca simbolurile au putere proprie si manifestari tangibile ale sursei si tot felul de alte credinte. Unii spun ca daca vezi simbolurile inainte sa fii initiat, va fi imposibil sa fii initiat. Unora le e frica de faptul ca expunandu-le, ele isi vor pierde din putere sau vor permite sa fie folosite in scopuri rele sau vor fi profanate. Simbolurile nu detin nici o “putere secreta” si nu au putere proprie. Ei sunt o conexiune usoara la energie. Simbolurile sunt o unealta folosita pentru focalizarea energiei Reiki. Pentru ca aceste simboluri sa functioneze, trebuie sa fii acordat la ele. Ce se intampla in timpul acordarii este faptul ca ti se da conectarea cu energia prin ele si ele devin reprezentari mentale care te ajuta sa te focalizezi cu ele. Oricum ar fi, Reiki nu poate fi folosit pentru a face rau. Daca vezi simbolurile inainte de initiere este irelevant. Nenumarati oameni le-au vazut si au fost initiati fara probleme. Simbolurile au doar puterile pe care le dai tu. Daca le intrupezi cu puterile si credintele tale, atunci ele vor avea ce putere iti imaginezi tu ca au.

In practica Reiki americana, traditia a fost una orala cu simboluri niciodata aratate si nescrise pe hartie. Sunt unii maestri care au studenti ce scriu simbolurile la cursul de gradul 2, dupa care hartiile le sunt luate, rupte in bucati si arse. Unii spun ca daca le arati, ele isi pierd “puterea”. Altii spun ca daca le vezi inainte de acordaj, va fi mult mai greu sa initiezi persoana si tot felul de alte convingeri. Simbolurile sunt reprezentari a ceva, nu lucrul in sine. Poate ca reprezinta conexiunea cu energia Reiki, dar ele nu sunt sursa de energie.

Simbolurile Reiki nu au facut parte din primele invataturi date de Usui, dar au fost introduse in sistemul Reiki cu putin timp inainte sa fie invatat de Maestru Hayashi. Simbolurile erau numite, la inceput, Simbolul 1, Simbolul 2, Simbolul 3 si Simbolul 4, iar numele lor erau mantrele asociate lor. Simbolurile au fost facute pentru a-i ajuta pe cei care aveau experienta putina sau deloc cu energia, ca sa se poata conecta mai usor si sa foloseasca sistemul. Simbolurile au fost “rotile practicii” si o data ce aveai o conectare puternica la energie, ele nu mai erau necesare.

In modelul vestic, Usui Shiki Ryoho a liniei Takata, simbolurile reprezinta baza sistemului. In unele cazuri ele sunt considerate secrete si sacre. De la un timp, unii maestri independenti au permis ca simbolurile sa fie vazute in mod public.

Este o mare confuzie despre ce sunt simbolurile, pentru ce sunt si de ce se folosesc. Multi oameni se lasa prinsi in partea lor exterioara, vizibila care este reprezentarea lor pe hartie, care simbol este corect in forma etc. Este un mit repetat cum ca doamna Takata a dat simbolurile in mod diferit la maestri diferiti. Un mit interesant. Cu toate astea, cred ca realitatea este ca ei si le amintesc in mod diferit. Doamna Takata a cerut o traditie orala. Takata le-a luat desenele facute in sala de curs si le-a ars dupa ce s-a terminat cursul. Acestea au fost modurile de invatare ale americanilor a simbolurilor japoneze Kanji din memorie, asa ca se pare ca diferentele au aparut ca rezultat al memoriei umane si limitarilor decat ca vin din faptul ca au fost predate diferit. In orice caz, diferentele in forma exterioara nu conteaza si toate vor functiona cu siguranta. Te rog nu intelege gresit simbolurile, ce sunt ele, pentru ce sunt si de ce se folosesc. Sa te concentrezi pe forma lor exterioara te indeparteaza de la transformarea interioara care sunt ele.

La cel mai simplist nivel, ele reprezinta o unealta stimul-raspuns. Simplul act al desenarii lor sau vizualizarii lor (stimul) duce la conectarea cu energia (raspuns).

Se spune ca Usui le-a adaptat spre folosinta acelora care nu au aveau sensibilitatea sa lucreze direct cu energia. Dar, din nou, acest lucru trebuie pus in context. In Usui Reiki Ryoho Gakkai studentii se intalneau des (poate saptamanal). Ei spuneau poezia imparatului Meiji. Cantau cele cinci principii. Faceau meditatia Hatsurei Ho pentru a intari canalul si pentru cresterea sensibilitatii. Primeau apoi o imputernicire numita Reiju. Ei practicau vindecarea. Poti vedea din aceasta descriere ca isi dezvoltau sensibilitatea relativ repede si repetatele acordaje, Hatsurei Ho si alte tehnici ii conduceau la o familiaritate mult mai mare cu energia. Hayashi a schimbat acest model cu unul in care oamenii invatau mai repede. Imputernicirile au devenit acordaje. Simbolurile au devenit mai importante datorita suportului comunitatii si a lucrului in grup si imputernicirile nu mai erau la fel.

S-a spus ca simbolurile sunt rotite ale practicii Reiki. Ca ele sunt folosite cat timp sunt necesare, apoi sunt lasate sa plece, ca toate constrangerile si conditionarile. Dar si cu astea spuse, simbolurile nu au fost alese intamplator. Se pare ca Usui a ales simboluri prezente in preajma lui, care aveau o semnificatie pentru el si pentru cei de langa el. Una dintre semnificatii este incarcatura culturala.

Uitandu-ne la simbolurile pe care le-a ales sa le puna in sistem, vom vedea ca reprezinta si chei ale acestui sistem de iluminare. Sa examinam aceste simboluri si posibilele sugestii ale lor. Spre deosebire de multitudinea de sisteme aparute in vest dupa moartea doamnei Takata, sistemul Usui a avut doar 4 simboluri si este cat se poate de clar ca ele au fost adaugate mai tarziu in dezvoltarea sistemului. Se pare ca au fost adaugate ca o unealta pentru cei care aveau probleme de conectare directa cu energia.

Primul simbol este “Cho Ku Rei”, asa-numitul simbol al “puterii”, numit si Focalizare. Spune “plaseaza puterea aici”, dar implica mult mai mult. Inseamna si “trezeste-te”. In identitatea care esti si ai fost tot timpul, interconectat cu toate lucrurile si singur. Este o invitatie la trezire, sa ne amintim sa ne dezbaram de lucrurile care ne ascund adevarata noastra natura.

Al doilea simbol este “Sei He Ki” sau asa-numitul simbol “mental/emotional”. Este o singura constiinta, constiinta Buddha. Este sufletul compasiunii. Este focalizare in acum unde suntem, o noua creatie in fiecare moment. Este simbolul Armoniei. In identitatea care este Cho Ku Rei, Sei He Ki vindeca trupul, mintea si spiritul. Curata si vindeca, ajutandu-ne sa indepartam atasamentele pe care le avem si care creeaza suferinta si, deci, boala noastra.

Al treilea simbol este “Hon Sha Ze Sho Nen”, deseori numit simbolul “distal” dar si simbolul “conectarii”. Este dintr-un psalm budist care inseamna “constiinta dreapta este radacina oricarui lucru” sau “un om drept poate corecta toate gandurile” sau “sa actionezi spre realizarea existentei absolute”. Dar ce poate insemna “constiinta dreapta”? Este clar o idee budista. Constiinta dreapta este sa fii cu totul in prezent, in acum. Este actiune, nu reactiune. Este o distinctie importanta. Reactia este bazata pe ego-ul nostru, conditionarile noastre. Conditionarile noastre sunt cauza suferintei noastre si bolii noastre. Este despre lasarea la o parte si indepartarea conditionarilor noastre ca sa fim liberi sa fim in prezent, sa raspundem si, in ultima instanta, sa vindecam.

Ultimul simbol este “Dai Ko Mio” sau asa-numitul simbol de “maestru”. Simbolul este marea lumina stralucitoare. Scopul este sa traiesti marea lumina stralucitoare. Precedentele trei simboluri sunt chei, ultimul este realizarea.

Suntem una cu toate lucrurile, in aceasta identitate vindecam corpul, mintea si sufletul. In constiinta dreapta ne eliberam de atasamente si conditionari si traim clipa marii lumini stralucitoare.

Simbolurile sunt unelte. Ele sunt ca o harta a drumului. Ele sunt rotile de instruire ale unei biciclete care se foloseste cat e nevoie si apoi indepartata (ca orice conditionare) cand nu mai este nevoie de ea. Nu confunda harta cu a ta calatorie sau destinatie.

Simbolul Puterii

Simbolul Mental/Emotional

Simbolul Vindecarii la Distanta

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu